۲۷.۶.۸۷

پسری با لاک پشت:‌مجسمه مشهور شهر ووستر

.


عکس از کلودیا سنل Claudia Snell
در ایالت ماساچوست امریکا شهر کوچکی هست به نام «ووستر» [ که نوشته میشه «ورسستر» : Worcester، ولی تلفظ میشه «ووستر»، مثل rooster ]. اگرچه اسم این شهر به اندازه کافی سرگرم کننده شاید باشه، اما از اسمش جالب تر مجسمه ای هست که توی این شهره.

این مجسمه برنزی که در اصل به صورت یک چشمه آب طراحی شده است در مرکز شهر، در کنار پارک مرکزی شهر ووستر بنا شده . اسم اصلی این مجسمه «Burnside Fountain» هست، و تاریخ ساختش برمیگرده به اوائل قرن بیستم . [برای اطلاعات فنی بیشتر میتونید اینجا رو ببینید] .

اما در افواه عموم، این مجسمه به نام [Turtle Boy] یا همون «پسر لاک پشتی» شناخته میشه . اما دلیل نوشتن من اینجا اینه که این مجسمه پسر لاک پشتی شهرت خاصی برای خودش و برای ووستر دست و پا کرده، که شاید شما هم دوست داشته باشید بدونید. شهرت پسر لاک پشتی البته هیچ ربطی به مهارت مجسمه سازش نداره، بلکه بیشتر مربوط به تخیلات جنسی مردم هست.


عکس از کلودیا سنل Claudia Snell
نکته اینجاست که این مجسمه لا اقل به چشم بعضی ها، و لا اقل از بعضی زوایا، خیلی «بی تربیتانه» به نظر میاد، چون اینطور به نظر میرسه که هنرمند مجسمه ساز نقش یک پسری راساخته که یک لاک پشتی رو از عقب بغل کرده و داره باهاش کارای «آنچنانی» میکنه. از طرف دیگه، هم حالت بدن پسر، و هم حالت صورت لاک پشت بیچاره هم مزید بر علت هستند، چون خیلی به اینجور تخیلاتی جور در میآیند!

البته فقط کافیست که کسی به مجسمه نزدیک شود و قضیه را از نزدیک برای خودش مشاهده کند تا متوجه شود که در حقیقت پسر لاک پشتی بیچاره فقط در حال مهر ورزیدن به لاک پشت دریائی است. اما به هر حال این مجسمه به همین دلایل ناجور و غیر اخلاقی که عرض شد هم برای خودش و هم برای شهر ووستر شهرت و طرفداران پر و پا قرصی دست و پا کرده است، و فکر کردم شما هم بدانید بد نباشد، بالاخره شاید برای دنیا یا آخرتتان مفید باشد.

.

* * *

.

پس نوشت:
با توجه به کامنتهای دلنوازی که بعضی خواننده ها لطف کردند، به نظر میرسه از یک طرف حرف من باورشون نشده، ولی در عین حال از طرف دیگه هم خیلی از من ناراحت شدن. عجب! به هر حال فکر کنم بهتر باشه چند تا لینک بذارم که خواهرا و برادرای جهادی لطف کنند بروند غیرتشان را سر صاحب لینکها خالی کنند و از من بیچاره بگذرند.

ببینید مثلا:

  1. این یک مقاله از مجله ووستر (Worcester Magazine) راجع به پسر لاک پشت سواره که به همین شهرت اشاره میکنه
  2. این وبسایت متعلق به یک مسابقه است به نام "مسابقه موزیک پسر لاک پشتی"، که در شهر ووستر برگزار میشه
  3. اینهم یک مقاله دیگر در مورد همین "شبهاتی" که در مورد پسر لاک پشتی رایج است ، از روزنامه محلی ووستر، به نام "ووستر تلگرام"
  4. و دست آخر این عکس را هم یک نگاهی بیاندازید تا خود به خود حساب کار دستتان بیاید .

۶ نظر:

ناشناس گفت...

مذخرفترین برداشتی بود که میشد کرد...شما یه قطب نما بخودت وصل کن...خیلی منحرفی..!!!

Unknown گفت...

in faghat tarze tafakore toye ghoroon vostaye ahmaghe ke intori fek mikoni! vagarna man ghable khoondane matlab majasamaro didam o aslan in fekr be zehnam khotoor nakard!
Iran zendegi mikoni ya key az iran oomadi biroon? hamin oghdehaye jensie ke toro va midare in mojasamaro intori bebini nane sag :d
hahaha khordi kir e asb too koonet zan jendeh.....
joraat dari post kon in commente mano koonesho nadari bichare

فاریا پیربازاری گفت...

َشما در ووستر ساکنید؟

The Analyst گفت...

ناشناس عزیز، قطب نما به خودم وصل کنم؟ اگر کار انحراف من با قطب نما درست میشد که خوب بود. در ضمن حالا مزخرف (نه مذخرف) بودن این برداشت چه ربطی به قطب نما وصل کردن من داره ؟ من فقط یه چیزی رو اینجا گزارش (ایضا، نه گذارش) کردم، حالا اگر شما به اخلاقیات پاکتان برخورده به همون عصمت (نه عثمت) خودتون ببخشید ما را .

The Analyst گفت...

سپیده جان (همون آمریکای خودمون ؟!) از نظریات عمیق و دلکش شما ممنون. اگر بخواهم از روی شکل و اندازه دهن شما و محتویاتش قضاوت کنم، به نظرم دارید مستقیم از چاله میدون مینویسید. به هر حال خوشحالم که اینترنت به آنجا هم رسیده ! مطمئنم یک چند سالی که استفاده کنید و آشنا بشوید ادبیاتتان درست هم نشود لااقل شبه-انسانی تر میشود کمی. اما اگر بنده اشتباه میکنم و از چاله میدون نمینویسید، پس تشخیص دوم من اینه که دچار مسائل و بحرانهای جنسی حادی هستید، یا ناشی از سرگوفته گی های عمیق، یا مورد آزار قرار گرفتن در زمان کودکی، یا احتمالا تجربه مخرب همجنس گرا بودن و عدم توان اعلام آن به دیگران. در هر صورت تجویز من برای شما این است که اگر ایران زندگی میکنید، هرچه زودتر از آنجا خارج شوید. اما اگر خارج از ایران زندگی میکنید، همین الان فوری بدوید سر خیابانی که زندگی میکنید، اولین مرد قابل قبولی که از اونجا رد میشه خودتون رو بهش عرضه کنید (البته من دارم اینجا سخاوت به خرج میدم و احتمال رو بر این میذارم که شما اولا زیر شصت هفتاد سال عمرته، و ثانیا این عقده های جنسیت ناشی از ضایع بودن بیش از حد صورت یا جسمت نیست. اگر هست که نرو سر خیابون، چون حالت از این هم بدتر میشه و احتمالا عکس العمل بعدیت قتل خواهد بود). در هر حال من فکر میکنم اگر به هر ترتیبی که هست بتوانی اولا سکس داشته باشی و ثانیا از اون لذت ببری، اونوقت یک کم حالت بهتر بشه، و شاید حتی برگردی یک کامنت درست و حسابی و شاد و سر حال برام بذاری. اما در هر صورتش من عمیقا باهات هم دردی میکنم، و آرزو دارم که هرچه زودتر شفا بیابی.

The Analyst گفت...

Farya جان، همون نزدیکی های ووستر هستم .