۱.۷.۸۷

اوباما:‌ دجال امریکائی ؟

.

آخرین اخبار از صحنه سیاسی-اجتماعی امریکا، به همراه نتایج نظر سنجی های جدید از جمعیت رای دهنده در انتخابات این کشور تصویر حیرت انگیز جدیدی از توسل به روشهای غیر اخلاقی توسط حزب جمهوری خواه (حزب جان مک کین) ، و نیز ابعادی جدید از عمق نا آگاهی توده های امریکائی را نمایان کرده است .

به عنوان مثال، به نوشته «نیکولاس کریستوف»، ستون نویس روزنامه نیویورک تایمز، طبق نظر سنجی جدیدی از موسسه معتبر "پیو" (Pew) که چند روز پیش منتشر شده است، تنها پنجاه در صد از امریکائیان از واقعیت امر، یعنی مسیحی بودن اوباما آگاهی دارند. اما آماری که تصویر را از این نیز غم انگیز تر جلوه میدهد این است که در حدود سی در صد از امریکائی ها معتقدند اوباما مسلمان است یا ممکن است مسلمان باشد !

از طرف دیگر «ریچارد سیلورستین» در مقاله ای در روزنامه گاردین از "کلک های کثیف جمهوری خواهان" در برخی ایالت های مذهبی که در انتخابات نیز نقشی کلیدی دارند مینویسد . سیلورستین از گزارش های جدیدی میگوید مبنی بر این که در روزهای اخیر دهها میلیون نسخه از یک فیلم ضد اسلامی تحت عنوان "جنگ اسلام بنیاد گرا با غرب" توسط جمهوری خواهان در برخی از ایالتهای کلیدی منتشر گشته اند .

سیلورستین همچنین از حربه جدیدی که توسط جمهوری خواهان به کار گرفته شده مینویسد، یعنی انجام "نظر سنجی" های تلفنی هدفمند، که در طی آن سعی میشود در مصاحبه شونده را قانع کنند تا از اوباما وحشت داشته باشد. به عنوان مثال، در ایالت فلوریدا، افرادی تحت عنوان بازار یابی از طریق تلفن با افراد یهودی تماس گرفتند و پس از سئوال کردن و اطمینان از یهودی بودن آنان از ایشان پرسیدند، "آیا اگاهی از اینکه اوباما میلیونها دلار به سازمان آزادیبخش فلسطین کمک کرده است در نظر شما نسبت به وی تاثیری میگذارد؟" یا در ایالتهای دیگری با استفاده از همین تاکتیک با یهودیان تماس گرفته اند و مثلا میپرسیده اند "آیا اگر میدانستید که گروه مذهبی اوباما ضد اسرائیلی است به او رای میدادید؟"

از سوی دیگر، نیکولاس کریستوف در قسمتی از مقاله خود به شرح این موضوع میپردازد که در میان بسیاری از گروههای متعصب مسیحی ، که اغلب عقیده دارند جهان آخرین سالهای قبل از روز قیامت را میگذراند، این شایعه بسیار گسترده شده است که ممکن است اوباما در حقیقت همان «دجال» یا (Anti-Christ) معروف باشد ، تا جائی که اکنون میتوان تی شرت ها و لیوانهائی را در بازار پیدا کرد که حرف اول کلمه اوباما، یعنی O را به رنگ قرمز و با دو شاخ به علامت دجال بر آنها چاپ کرده اند و گاهی حتی کلمه «دجال» را نیز در زیر آن نوشته اند .

گفتنی است که شایعه «دجال» بودن اوباما تا آنجا پیش رفته است که سایت اینترنتی «اسنوپز» (Snopes) که تخصیص به روشنگری کاربران اینترنت در مورد شایعات مختلف دارد، صفحه ای را به بحث و روشنگری در مورد این مسئله اختصاص داده است که اوباما در واقع آنتی کرایست (Anti-Christ) یا همان دجالی که در کتاب انجیل توصیف گردیده است، نمیباشد .

.

.

هیچ نظری موجود نیست: