۲۰.۶.۸۷

یافته های غیر منتظره یک نظر سنجی بین المللی در باره یازده سپتامبر

.

طبق گزارش جدیدی از موسسه نظر سنجی امریکائی «افکار عمومی جهانی» World Public Opinion ، نتایج آخرین نظر سنجی در ۱۷ کشور مختلف واقعیت غیر منتظره ای را انعکاس داده است از این قرار که اقلیت قابل توجهی در کشور های سرتاسر جهان معتقدند که دولتهای امریکا و اسرائیل در پشت حوادث یازده سپتامبر بوده اند .

.

یافته های این موسسه که در سنجش افکار عمومی جهانی تخصص دارد از اهمیت خاصی برخوردار میباشد، بخصوص که این روند محدود به کشور های خاصی نبوده است، بلکه حتی در کشورهای اروپائی و هم پیمان با امریکا و اسرائیل نیز به روشنی مشاهده گردیده است .

.

به گفته استیون کول، مدیر موسسه افکار عمومی جهانی، این پدیده بسیار قابل توجهی است که هفت سال بعد از حادثه ای مثل یازده سپتامبر با چنان ابعاد تاثیر گذاری هنوز یک اتفاق نظر جهانی در مورد اینکه چه کسی پشت پرده این اتفاق بوده وجود ندارد .

.

طبق یافته های فوق، حتی در کشور های اروپائی هم انهائی که معتقدند القاعده در پشت یازده سپتامبر بوده است در اکثریت قاطع نبوده اند. این در حالی است که بیش از بیست و شش درصد از انگلیسی ها، بیست و یک درصد از ایتالیائی ها، و بیست و سه درصد از فرانسوی ها اظهار میکنند که از اینکه چه کسی پشت حوادث یازده سپتامبر بوده اطمینان ندارند، و حیرت انگیز تر آن که بیش از بیست و سه درصد مردم آلمان و پانزده در صد مردم ایتالیا عقیده دارند که دولت امریکا در پشت این حادثه بوده است.

.

این ارقام در کشور های جهان سوم ابعاد بزرگتری به خود میگیرند، تا جائی که بیش از چهل و سه درصد مردم مصر و سی و یک درصد از مردم اردن معتقدند که اسرائیل در پس حمله های یازده سپتامبر بوده است، و سی و شش درصد از مردم ترکیه، سی در صد مردم مکزیک، و بیست و هفت درصد فلسطینی ها معتقدند که خود دولت امریکا این حمله ها را طراحی کرده است.

.

جزئیات کامل این نظر سنجی جهانی را میتوانید با دانلود کردن این فایل پی دی اف مشاهده کنید.

.

.

هیچ نظری موجود نیست: