۱۲.۶.۸۷

حمله پلیس به تظاهر کنندگان علیه حزب بوش و مک کین در آمریکا

.

آخرین اخبار حاکی از آنند که درگیری های شدید بین پلیس و تظاهر کنندگانی که بر علیه مک کین و حزب جمهوری خواه در شهر سنت پال (St. Paul) ایالت مینسوتا (Minnesota) در محل امسال گرد هم آئی اعضای حزب جمهوری خواه گرد آمده اند برای روز دوم نیز ادامه پیدا کرده است.

.

گزارشها حاکی از آنند که نیروهای امنیتی و پلیس انتظامی، که از طریق حمله مستقیم به تظاهر کنندگان توسط باتوم، پاشیدن گاز فلفل، و پرتاب گاز اشک آور تلاش کرده بود تا این تظاهرات را تحت کنترل در آورد، تا کنون صد ها نفر از آنان را دستگیر کرده است. به گزارش CNN از قول سخنگوی پلیس سنت پال، حد اقل سیصد نفر از دستگیر شدگان قرار است به اتهامات مختلف از جمله تخریب ماشینهای پلیس محاکمه شوند.

.

از آنجائی که ماموران انتظامی از قبل از احتمال وجود تظاهر کنندگان در گرد همائی جمهوری خواهان آگاهی داشته اند، محل این گرد همائی در سنت پال به عنوان یک مکان امنیتی ملی در نظر گرفته شده بوده است، و ماموران انتظامی و امنیتی از نهاد ها سازمان های مختلف کشور با یونیفورم و نیز لباسهای مبدل مسئول جلوگیری از اغتشاشات بوده اند.

.

طبق گزارش سی ان ان، برخی از نهادهای مامور برای امنیت کنگره جمهوری خواهان در سنت پال عبارتند از پلیس اف بی آی، پلیس شهری سنت پال، پلیس ایالتی مینسوتا، پلیس فدرال امریکا، سرویس حفاظت فدرال، ماموران امنیت مرزی، پلیس امنیتی ساحلی، و پلیس امنیت ترابری. این گزارش همچنین از خرج سنگین این اقدامات امنیتی میگوید، و اضافه میکند که پلیس محلی در سنت پال به تنهائی مبلغ پنجاه میلیون دلار برای حفظ امنیت این گرد همائی دریافت کرده است.

.

کلیپ آسوشیتد پرس از حمله پلیس به تظاهر کنندگان:

.

.

کلیپ سی ان ان از حمله پلیس به تظاهر کنندگان:

.

هیچ نظری موجود نیست: