۱۹.۱۰.۸۷

◂ سگ بزرگ: پیشرفته ترین ربات از «بوستون داینامیکس» و وزارت دفاع امریکا

.

«BigDog - سگ بزرگ» پیشرفته ترین روبات چهار پا در دنیا است که توسط شرکت «بوستون داینامیکس» و به سفارش وزارت دفاع امریکا ساخته شده است.

این روبات چهارپا قادر به راه رفتن، دویدن، و صعود از محیطهای صعب العبور و حمل بارهای سنگین به وزن ۱۵۰ کیلوگرم میباشد. «سگ بزرگ» قدرت محرکه خود را توسط یک موتور بنزینی تولید میکند، و بر پاهائی استوار است که از پاهای حیوانات الهام گرفته شده اند و در عین حال به نحوی طراحی شده اند که انرژی بازتابیده از برخورد پا با سطوح سخت در هر قدم را بازیافت و به مصرف قدم بعدی میرسانند.

«BigDog» با طول یک متر، ارتفاعی در حدود هفتاد سانتیمتر و وزن ۷۵ کیلو گرم، شباهت زیادی به یک سگ بزرگ یا یک قاطر کوچک دارد.

فیلم کوتاهی که در زیر از عملکرد حیرت انگیز «سگ بزرگ» میبینید توسط شرکت «بوستون داینامیکس» تهیه شده است.

.

.

.

در صورت علاقه، ویدئوی فوق را میتوانید از طریق این لینک دانلود کنید .

.

.

.

.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

235lbs= 105.75kg hast....jenabe nevisandete site, yekkam bishtar deghat konid!

The Analyst گفت...

دوست ناشناس عزیز، از تذکرتان متشکرم، اما متوجه نمیشوم راجع به کدام قسمت از متن است. دو جای متن از وزن صحبت کرده ام، یکی وزن خود روبوت، که به گفته خود بوستون داینامیکس ۷۵ کیلوگرم است (وزن را به کیلوگرم داده اند)، و دیگیر مقدار باری است که قادر است حمل کند، که بوستون داینامیکس به پوند ذکر کرده، و ۳۴۰ پوند گفته است، که من حساب کردم به کیلوگرم میشود حدودا ۱۵۴ کیلو و ۲۲۰ گرم، که نوشتم بیشتر از ۱۵۰ کیلوگرم. (متن بوستون داینامیکس را میتوانید اینجا ببینید)
اینست که مطمئن نیستم شما رجوعتان به کدام قسمت است. در هر حال خیلی ممنون میشوم اگر لطف کنید و بیشتر توضیح بدهید که اشتباهی که ذکر کرده اید در چه قسمتی بوده است تا در صورت درستی حرفتان سریع اصلاح شود.
با تشکر مجدد.