۲۴.۱۰.۸۷

◂ گاردین: استفادهٔ سربازان اسرائیلی از خانواده های فلسطینی به عنوان سپر انسانی

.

.

به گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین» فشار برای رسیدگی به اتهامات انجام جنایات جنگی توسط اسرائیل در غزه از سوی مسئولان عالیرتبهٔ سازمان ملل و گروههای حقوق بشر در حال افزایش میباشد.

این مسئولان خواهان رسیدگی بین المللی به اتهام جنایت های جنگی اسرائیل در مواردی همچون «بمباران بی ملاحظه و یکدست» در مناطق مسکونی، و «استفاده از خانواده های فلسطینی به عنوان سپر انسانی» توسط سربازان اسرائیلی میباشند.

این گزارش همچنین خبر میدهد که هیئت عالی حقوق بشر سازمان ملل دیروز قطعنامه ای را به تصویب رسانده است که اسرائیل را به دلیل «نقض بسیار گستردهٔ حقوق بشر» محکوم کرد، و گاردین از قول یک مرجع عالیرتبه در سازمان ملل مینویسد که آژانس های حقوق بشری این هیئت در حال جمع آوری مدارک و شواهد جنایات جنگی اسرائیل و ارائه آن به سران سازمان میباشند.

.

طبق این گزارش گاردین، لیست اتهامات ارتش اسرائیل از این قرار است:

.

✖ - استفاده از مهمات و بمبهای قوی در نواحی مسکونی ، در جائی که مقامات نظامی میدانسته اند این مهمات میتوانند موجب تلفات گسترده افراد بی گناه شوند
✖ - استفاده از سلاحهای ممنوعه، از قبیل بمبهای فسفری
✖ - استفاده از خانواده های فلسطینی به عنوان سپر انسانی
✖ - حمله به تجهیزات پزشکی، شامل به قتل رساندن ۱۲ خدمهٔ امبولانس در آمبولانسهای علامت گذاری شده
✖ - به قتل رساندن عده کثیری از افراد پلیس شهری که نقش نظامی نداشته اند.

.

قابل ذکر است که طبق خبرهای دیگری که در چند روز گذشته منتشر شده اند، آقای «ناوی پیلای»، که بالاترین مقام کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل محسوب میشود نیز تقاضای آغاز بررسی های بیطرفانه در مورد انجام جرایم جنگی توسط نیروهای اسرائیل در نوار غزه گردیده بود.

.

.

.

.

هیچ نظری موجود نیست: