۱۳.۱۰.۸۷

◂ اخراج خانواده مسلمان از پروازی در امریکا به دلیل «سوء تفاهم»

.

لینک این مطلب در بالاترین

به گزارش خبرگزاری رویترز ماموران فدرال در امریکا یک خانواده مسلمان شامل ۹ مسافر، از جمله ۳ کودک را به دلیل «سخنان مشکوکی که دو مسافر دیگر در گفتگوهای آنان شنیده بودند» از هواپیمایشان پیاده کردند و به انان اجازه پرواز ندادند.

این پرواز متعلق به خطوط هواپیمائی «ایر ترن - AirTran» بود و قرار بود فرودگاه «رونالد ریگان» در واشنگتن را به مقصد شهر «اورلاندو» در ایالت فلوریدا ترک گوید، و مسافران که همه بجز یک نفرشان شهروند و زاده امریکا بودند در حال مسافرت به یک گردهمائی دینی در فلوریدا بودند.

طبق گزارش روزنامه «واشنگتن پست» به گفته یکی از مسئولان فرودگاه، ماموران «اف بی آی - FBI» پس از بررسی این گروه نه نفره مسلمان اجازه پرواز آنان را صادر کردند و اتفاق فوق الذکر را نتیجهٔ «یک سوء تفاهم» خواندند. اما واشنگتن پست مینویسد که مسافران مسلمان گفته اند شرکت «ایر ترن» از قبول آنان خودداری کرده است و آنها مجبور شده اند با کمک اف بی آی بلیط های جدیدی برای پرواز با یک شرکت هواپیمائی دیگر بگیرند. واشنگتن تایمز از قول «کاشف عرفان»، یکی از مسافران مسلمانی که از پرواز منع گشتند، مینویسد ماجرا از آنجائی شروع شد که برادرم و همسرش مشغول صحبت راجع به امنیت در هواپیما شدند و اینکه کدام صندلی ها کم خطر ترین جاها هستند. کاشف اضافه کرد، تنها چیزی که برادرم گفت این بود که «اوه، موتورهای جت درست بغل پنجرهٔ من هستند!».

گفتنی است که در نتیجه این اتفاق مسئولان تمامی یکصد و چهار مسافر دیگر هواپیما را نیز پیاده کردند و آنها و چمدان های همراهشان را گشتند.

.

.

.

هیچ نظری موجود نیست: