۱۷.۸.۸۷

مسئله مهم امروز در امریکا: اوباما چه جور سگی بگیرد ؟

.

لینک این مطلب در بالاترین

وقتی که اوباما رئیس جمهور منتخب ایالات متحده امروز، جمعه، اولین کنفرانس خبری خود را برگزار کرد، یک سئوال مهم در ذهن مردم و خبرنگاران میچرخید: رئیس جمهوری جدید چه نوع سگی برای بچه هایش خواهد خرید ؟ اگر همین الان بروید و اخبار گوگل را در این مورد بگردید، میبینید که رسانه های امریکائی بیشتر از صد مقاله خبری در اینمورد به همین زودی منتشر کرده اند.

در حقیقت این سئوال از همان شبی مطرح شد که نتائج رای گیری ها اعلام شد و اقای اوباما که پیروز رقابت ها بود برای سخنرانی معروف خود به همراه خانواده اش بر روی سکوئی در میان صدها هزارطرفدار ظاهر شد. وقتی به روی سکو رسیدند، باراک خم شد، دختر ده ساله اش «مالیا» و خواهرش «ساشا» که هفت سال دارد را بوسید و به انها گفت، «شما بچه های بسیار خوبی بوده اید، آنقدر خوب که توله سگی که میخوام برایتان بخرم حق مسلمتان است!».

از ان لحظه تا کنون هزاران پیشنهاد در مورد نوع سگی که یک رئیس جمهور خوب برای بچه هایش باید بخرد به سوی او سرازیر شده است، و مسئله تا جائی اهمیت پیدا کرده است که امروز، در اولین کنفرانس خبری که رئیس جمهوری منتخب برقرار کرد، هفتمین سئوالی که از او پرسیده شد در مورد نوع سگی بود که وی خواهد خرید .

اقای باراک حسین جواب این سئوال هفتم را چنین داد:

اما در مورد سگ، باید عرض کنم که این موضوع خیلی مهمی است! حتی در وبسایت مان هم این مسئله سگ بیشتر از هر مسئله دیگری مورد توجه مردم قرار گرفته است. خوب ببینید، ما دو تا میزان و معیار برای انتخاب سگ داریم که باید با هر دو آنها مطابقت داشته باشد. یکی این است که دخترم «مالیا» آلرژی دارد، بنا بر این باید سگی باشد که آلرژی زا نباشد. تیره های مختلفی از سگ ها هستند که غیر آلرژی زا هستند. اما دومین معیار اینست که ما ترجیح‌ میدهیم که یک سگی از یکی از پناهگاه های حمایت حیوانات بگیریم، ولی خوب بیشتر سگهای پناهگاه ها مثل خود من غیر اصیل [ mutt - سگ دو رگه] هستند. بنا بر این در حال حاضر پس یکی از مسائل مهم خانواده اوباما این است که چطور این دو معیار را با هم جور در بیاوریم.

خدا عاقبت این جماعت را به خیر کند. گرچه از جواب طعنه امیز اوباما مشخص بود که خوب متوجه مضحک بودن برخورد جامعه امریکائی با موضوعی مثل سگ آقای رئیس جمهور هست، ولی به هر حال ایشان رئیس جمهور همین جماعت است و باید برای همینها کار کند.

.

.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

آقای باهوش متوجه نشدی که سوال کننده هم برای شوخی این سوال رو پرسید؟! تا حالا ندیدی خبرنگارها با سیاست مدارها شوخی کنن؟ حتما میخوای از این مطلب نتیجه بگیری که آمریکاییها چه آدمای ساده لوح و کودنی هستن و آلت دست صهیونیسم جهانی!! آخه ما کی میخوایم بزرگ شیم؟!!

The Analyst گفت...

آهان، از اون لحاظ! خوب چرا، اون که خودم هم متوجه شدم که هم سئوال کننده برای شوخی این سئوال رو پرسید، و هم جواب دهنده از سر شوخی جواب داد، اصلا من که متوجه بودم، کل این کنفرانس خبری از سر شوخی بود، مگر همان سئوال اول را ندیدید چقدر همه خندیدند؟ ولی نکته ای که از نظر افتاده اینه که این چیزائی که من اینجا نوشتم هم آخه برای شوخی هستند دیگه، یعنی واقعا شما متوجه نشدی؟